Boekentips gastvrijheid
Boekentips over gastvrijheid, klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en meer...
Ontdek de ultieme bron van inspiratie voor gastvrijheid! Deze boekentips zijn zorgvuldig samengesteld door Stijn & Jordy en bevatten buitengewone verhalen, onthullende inzichten en praktische tips die je zullen helpen om onvergetelijke ervaringen te creëren.
Ontdek nu onze aanbevelingen en laat je inspireren!

Snel naar
- Hostmanship – Jan Gunnarsson
- Het geheim van gastvrijheid – Laura de la Mar
- Help! Ik heb een bijbaan in de horeca… – Wouter Verkerk
- Eén fan per dag – Jos Burgers
- Socrates op Sneakers – Elke Wiss
- Start With Why – Simon Sinek
- Als Disney de baas was in uw ziekenhuis – Fred Lee
- Gastvrij Organiseren – Hetty ten Holt
- Setting the Table – Danny Meyer
- OBER! OBER! – Stijn & Jordy
- Welke titel ontbreekt in deze lijst?
Jan Gunnarsson
1. Hostmanship
Hostmanship is de kunst mensen zich welkom te laten voelen. Een kunst die iedereen kan leren. Hostmanship geeft inspiratie en richting aan iedereen die verschil wil maken, als individu, als team, als organisatie. Hostmanship geeft daarmee een frisse visie op het ontwikkelen van succesvolle individuen en organisaties. Organisaties die doen wat ze beloven, met medewerkers die daar trots op zijn.
Gelezen door: Stijn


Laura de la Mar
2. Het geheim van gastvrijheid
Gastvrijheid is het geheim van succesvolle mensen en bedrijven. Iedereen heeft een beeld van gastvrijheid. Toch is het creëren van een gastvrijheidsbeleving complex en niet voor amateurs.
Gastvrijheidsexpert Laura de la Mar onderzocht het geheim. In dit boek maak je een reis door inzichten, inspiratie en interviews met opvallend gastvrije mensen.
Gelezen door: Jordy
Wouter Verkerk
3. Help! Ik heb een bijbaan in de horeca...
In dit boek beschrijft Wouter de aandachtspunten voor een (nieuwe) medewerker in de bediening van een modern horecabedrijf. Praktisch uitgewerkte tips, de vaktermen en begrippen die je moet kennen en het slimme 12 stappen Gast-Contactplan, gekoppeld aan het Big5 Mystery Visit rapport zijn in dit boek opgenomen.
Gelezen door: Stijn


Jos Burgers
4. één fan per dag
In dit boek laat bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden beschrijft hij hoe je elke dag weer het verschil kunt maken in het contact met de klant. Niet door de bedrijfsvoering aan te passen, zoals vaak wordt gedacht, maar door ogenschijnlijk kleine dingen. Want als je iemands dag bijzonder weet te maken door een simpel gebaar, wat extra aandacht of een goed advies, heb je er gegarandeerd een fan bij!
Gelezen door: Jordy
Elke Wiss
5. Socrates op sneakers
Met Socrates op sneakers tackelt praktisch filosoof Elke Wiss de kunst van een goed gesprek. In een tijd waarin iedereen door elkaar roeptoetert en meningen al snel dezelfde waarde als feiten krijgen, is de verbinding vaak ver te zoeken. We proberen de ander eerder te overtuigen van ons gelijk dan dat we samen op zoek gaan naar wezenlijke antwoorden. Veel van onze gesprekken hebben daardoor meer weg van een debat dan van een dialoog.
Gelezen door: Stijn


Simon Sinek
6. Start with why
De theorie van Simon Sinek geeft duidelijk aan om te beginnen met de waarom, de Why. Hoe je dit kunt doen? Simon Sinek zet eerst een stapje terug. Terug naar de basis, naar het hart, van de organisatie. Zo ontdek je de unieke motivaties van jouw klanten. Hij gelooft dat deze unieke motivatie ‘de why’ van een organisatie is. Vanuit hier is elke onderneming in staat om de harten van haar doelgroep te raken met een uniek verhaal.
Gelezen door: Jordy
Fred Lee
7. Als disney de baas was in uw ziekenhuis
Dit meesterwerk van de door verpleegkundigen (moeder én echtgenote) omringde Fred Lee, stelt daadwerkelijk de perceptie en beleving van de patiënt centraal. Uiterst leerzaam voor dokters die zelf nooit patiënt zijn geweest. Prof.dr. Armand Girbes, hoofd afdeling IC volwassenen en voorzitter divisie IV VUmc Lee’s aanpak leert ons dat goed gastheerschap niet zomaar een slim trucje is, maar een houding waardoor we ons veel meer betrokken voelen bij de kern van ons werk. Daar kan ons ziekenhuis alleen maar voordeel van hebben.
Gelezen door: Stijn


Hetty ten Holt
8. Gastvrij Organiseren
Wat maakt dat het ene project wel lukt en het andere niet? De mate waarin je erin slaagt anderen te betrekken bij het realiseren van je idee, is een belangrijke factor voor succes. Daarbij gaat het steeds minder om informeren en overtuigen, en steeds meer over het creëren van echte betrokkenheid. Maar hoe doe je dat? Door je idee gastvrij te organiseren!
Gelezen door: Jordy
Danny Meyer
9. Setting the table
Een bekende restauranthouder uit New York deelt achter-de-schermen anekdotes om zijn ervaringen als mede-eigenaar van elf vestigingen in een van ’s werelds meest competitieve arena’s te beschrijven. Hij bespreekt de lessen die hij gedurende de afgelopen twintig jaar heeft geleerd over professionele prioriteiten zoals innovatieve bedrijfspraktijken, teambuilding en klantenservice.
Gelezen door: Stijn


Stijn van Boxtel & Jordy van Heese
10. OBER! OBER!
Last but not least. Met OBER! OBER! krijgen jouw medewerkers in de gastvrijheid met behulp van relevante praktijkvoorbeelden, concrete tips en persoonlijke ervaringen een compleet beeld van de horeca, en nog veel meer! We dagen ze uit om bewuster te worden van wat nu écht belangrijk is in ‘de kunst van gastvrijheid’ en wat voor invloed zij kunnen hebben op de beleving van iedere gast.
Gelezen door: Stijn & Jordy
Welke titel ontbreekt in deze lijst?
Wij zijn lezers en erg benieuwd of jij titels van boeken kent die wij echt moeten lezen.
