Inspiratiesessie gastvrijheid
Wij zijn Jordy en Stijn, twee vrienden met een passie voor gastvrijheid.
Geen masterclass of mastermind sessie terwijl wij in Bali zitten. Wél een inspiratiesessie waar we samen verder zoeken naar de kunst van gastvrijheid – toegespitst op jouw wensen. One size fits one, iedereen is expert van zijn eigen ervaring.
Een belangrijk evenement waar je een groot team nog even op scherp wilt zetten? De kick-off van het nieuwe schooljaar? Een nieuw te openen zaak?
Verwacht veel interactie, opnieuw kennismaken met gastvrijheid door een ander perspectief en een flinke dosis energie. Inclusief een flauw grapje van Jordy zo nu en dan.
Inspiratie
Laat jouw team inspireren en ontdek nieuwe manieren om de gastvrijheid te verbeteren.
Plezier
Ervaar plezier en verhoog de teamdynamiek door een leuke sessie.
Kracht
Ontdek hoe je in relatief korte tijd krachtig resultaat kan boeken met jouw team.
Verschil inspiratiesessie en workshop
Waar heeft jouw organisatie behoefte aan?
Inspiratiesessie Gastvrijheid
- Duur: maximaal 2 uur
- Alle belangrijke thema's binnen gastvrijheid
- Praktijk- en theorieopdrachten in balans
- Onbeperkt aantal deelnemers per sessie
- Kracht, snelheid en veel energie
Workshop Gastvrijheid
- Duur: gemiddeld 3.5 á 4 uur (dagdeel)
- Diepgaand op thema's naar keuze binnen gastvrijheid
- Meer praktijkopdrachten dan theorie
- Maximaal 18 deelnemers per sessie
- Inhoudelijker, op maat en ook veel energie
Ervaringen over de Inspiratiesessie Gastvrijheid
Zij gingen je voor
''Als Rayonmanager bij Friesland Campina wenste ik meer aandacht voor gastgerichtheid. OBER! OBER! geeft de juiste invulling om hier met het team mee aan de slag te gaan. Leuk de opties tot keuze in het aanbod van de bouwstenen zodat je het echt passend kan maken naar je wensen. De workshop was leuk en inspirerend. Je hoort en leert altijd weer bij en het enthousiasme van Stijn en Jordy helpt daarbij. Voor meer impact denk ik dat 1 dagdeel niet voldoende is en zou wat mij betreft een herhaling nog wenselijk zijn. Ik zou OBER! OBER! aanbevelen voor struikelblokken in het team zichtbaar te krijgen en bewustwording van je houding, gedrag en verbetering van de algehele dienstverlening.''

''We hebben echt een superleuke afwisselende sessie gehad met jullie, dank jullie wel Jordy en Stijn. Ik raad iedereen aan om eens een kijkje te nemen op de website van Ober! Ober! en een workshop te boeken als je net dat ene stapje extra wilt zetten op het gebied van gastvrijheid. Jordy en Stijn zijn heel enthousiast, hebben humor en zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van gastvrijheid.''

''Via Instagram ben ik voor het eerst in contact gekomen met het boek OBER! OBER!. Na het gelezen te hebben was ik gelijk overtuigd van de impact die het boek kon hebben op het inwerkproces van nieuwe mensen in ons team. Vervolgens ben ik het boek uit gaan delen aan de bestaande teamleden en daarna ook aan nieuwe collega’s. Ik wilde graag de inhoud van het boek nog meer tot leven laten komen bij het personeel en kwam op het idee om de workshop te organiseren. De communicatie met Jordy en Stijn hierover was heel enthousiast en prettig. Ons team heeft heel enthousiast op de workshop gereageerd. Het was interactief waardoor ze veel en vooral over elkaar hebben geleerd. Het viel op dat de ervaren krachten het als iets heel positiefs hebben ervaren. Ik raad OBER! OBER! aan voor eigenlijk iedere restauranteigenaar met een middel tot groot restaurant die wil dat het personeel in de praktijk sneller dingen oppakken omdat ze met meer zelfvertrouwen op de vloer staan.''

De vraag is al een hele lange tijd geleden ontstaan, omdat we merkten dat bepaalde zaken niet bij ons personeel doordrongen waren.Het aanloopproces verliep zeer soepel en de workshop is erg goed bevallen. Door ons in te leven in de gasten die bij ons langskomen, hebben we een beter inzicht gekregen in hun behoeften en verwachtingen. We zien zeker de lessen die we hieruit hebben geleerd terugkomen bij ons personeel. Soms is een kleine herinnering nog nodig, maar ze pakken dit snel op. Er werd veel nadruk gelegd op samenwerking en interactie, waardoor we des te meer konden profiteren van de informatie die werd gedeeld. Ik zou OBER!OBER! aanraden aan horecagelegenheden die een duidelijk idee hebben over welk aspect van gastvrijheid ze willen verbeteren.

De mannen van OBER OBER hebben voor een groep van 80 flex medewerkers (welke werken bij de afdeling F&B RAI Amsterdam) een interessante, interactieve en boeiende training gegeven. Jordy en Stijn weten goed in te spelen op de wensen van de doelgroep en krijgen iedereen mee in hun verhaal. Als groep hadden wij een aantal specifieke wensen waar zij een passend programma voor wisten te maken. De afstemming voorafgaand aan de training was erg gemakkelijk, Jordy en Stijn zijn goed bereikbaar. Door hun enthousiaste manier van vertellen, duidelijke voorbeelden en humor was het een zeer geslaagde gastvrijheids training!

Previous
Next
Wat zit er in een Inspiratiesessie gastvrijheid?
Altijd toepasbaar op jouw praktijksituatie
De inspiratiesessie gastvrijheid kent meerdere thema’s en onderwerpen die voortkomen uit de theorie van ons boek en de hedendaagse praktijk. Iedere inspiratiesessie start met de basis van gastvrijheid en kent daarna vaste route. Deze route is altijd in de context van jouw praktijksituatie.
Dit is de aftrap van elke inspiratiesessie die we geven, om de figuurlijke basis te leggen voor de rest van de workshop. We bespreken gastvrijheid van het breedst mogelijk perspectief. Wat betekent gastvrijheid? Hoe ervaren we gastvrijheid? En waarom kies je ervoor om ergens terug te komen? Die vragen beantwoorden we om de ‘waarom’ kraakhelder te krijgen, om zo een maximaal resultaat uit de inspiratiesessie te halen.
De kunst van het welkom laten voelen, waar zit dat hem in? Wij vinden dat het veel verschillde thema’s raakt, die alleen en rol spelen in het welkom laten voelen. Het gaat verder dan alleen bedienen en zorgen voor. Het gaat om het begrijpen van het grote plaatje en het nemen van verantwoordelijkheid voor de gastervaring. Dit vereist kennis en een open dialoog met de gasten, om zo een persoonlijke en gastvrije ervaring te creëren die onvergetelijk is.
Het product of de dienst is belangrijk, maar daar gaat het niet alleen om. Waarop onderscheiden bedrijven in de gastvrijheid zich mee? Wij vinden met beleving. Het bieden van een unieke en memorabele ervaring die de gast bijblijft en zorgt voor een positieve associatie met het bedrijf. Door te investeren in de beleving van de gast, onderscheidt een bedrijf zich van de andere bedrijven en kan het zichzelf positioneren als een gastvrije en onvergetelijke bestemming.
Gasten en klanten hebben een overvloed aan keuzes om hun geld uit te geven aan dezelfde producten en services. Daarom is het cruciaal om vanuit de ogen van de gast te kijken naar jouw product en service. Zo kan het team kansen identificeren om het bedrijf onderscheidend te positioneren. Het draait hier ook om een stuk bewustzijn te creëren en routines los te laten. De centrale vraag die wij hierin stellen: ‘hoe kunnen we de verwachtingen van de gast in elke fase van de guest journey overtreffen?’.
Een algemene aanname is dat verbale communicatie het grootste gedeelte van de totale communicatie beslaat, echter is dit maar het kleinste deel. Wat doet non-verbale communicatie en de intonatie dan met de gast, onze collega’s en nog belangrijker: onszelf? Hoe ontvangen en communiceren we met gasten op de meest gastvrije manier?
Klachten roepen vaak een negatief sentiment op en we zijn de klanten of gasten die klagen liever kwijt dan rijk. Maar waarom moeten we blij zijn met een klacht? Hoe behandelen we een klacht op een neutrale manier en zorgen we ervoor dat deze niet als persoonlijk wordt beschouwd? Wat is de impact op jouw bedrijf wanneer een klacht niet goed wordt opgelost? We bespreken hier een internationaal bekend model welke gebruikt wordt in de grootste hotelketens. Dit geeft jouw personeel handvatten om klachten adequaat op te lossen en jouw klagers in ambassadeurs te transformeren!
Om als organisatie jezelf te onderscheiden en creatief te zijn krijgen we vaak te horen dat we ‘out-of-the-box’ moeten zijn. Als iedereen out-of-the box is, moeten we dan misschien niet een keer ‘in-the-box’ zijn? Door de hele inspiratie dagen we deelnemers uit om in or out of the box te denken.
De inspiratiesessie gastvrijheid - overzicht
Een kijkje in de keuken bij de inspiratiesessie van
Amsterdam RAI - 2023
Previous
Next
Praktische informatie
De informatie is op basis van onze vaste inspiratiesessie. Afhankelijk van jouw wensen die we bespreken in een gastvrij gesprek bieden wij een voorstel op maat.
- Op locatie
- Aantal personen per sessie: vanaf 10 personen
- Duur per sessie: maximaal 2 uur
- Prijs: op aanvraag en op maat
- Taal: ook in het Engels mogelijk

Benieuwd naar wat dit voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag een vrijblijvend gastvrij gesprek aan.
Onze werkwijze
In 7 stappen jouw inspiratiesessie gastvrijheid
Gastvrij gesprek aanvragen
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in om een gastvrij gesprek aan te vragen.
Gastvrij gesprek
Online of op locatie hebben wij een gastvrij gesprek. Hier maken we kennis, definiëren we de behoeften en doelen en kijken we of OBER! OBER! geschikt is. Is jouw organisatie klaar voor verandering?
Voorstel ontvangen en vergelijken
Wij stellen op basis van het gastvrije gesprek en jouw gewenste resultaat een inspiratiesessie voor. In dit voorstel vind je alle benodigde informatie om een keuze te maken. We dagen je graag uit om andere offertes op te vragen en te kijken wat het best bij jouw organisatie past.
Voorbereiding inspiratiesessie
Jij gaat door met de bedrijfsvoering, wij bereiden de inspiratiesessie voor. In aanloop naar de dag hebben we contact voor de laatste details.
De inspiratiesessie
Tijd voor actie! De inspiratie vindt plaats. Wij zijn er 30 minuten van te voren om alles klaar te zetten en daarna tijd om te knallen.
Evaluatie
We meten de tevredenheid van de deelnemer na afloop van de sessie, maar zitten graag met jou samen om te weten of we jouw verwachtingen hebben voldaan, of zelfs overtroffen.
Vervolg
Tijdens de inspiratiesessie planten wij een gastvrij zaadje bij de deelnemers om het geleerde langer vast te houden.
Lijkt deze werkwijze iets wat past bij jouw organisatie? Vraag een gastvrij gesprek aan.
En wat nog meer...
Extra mogelijkheden voor bij de inspiratiesessie

Uitnodiging op maat
We maken voor jou een uitnodiging op maat, die jij kunt versturen naar alle deelnemers. Zo zorgen we samen voor maximale opkomst en maximaal rendement.

Goodie bag
Aan het einde van de inspiratiesessie kunnen alle deelnemers een OBER! OBER! goodie bag met het boek, een boekenlegger en stickers ontvangen. Hierbij heb jij ook de mogelijkheid om er zelf iets in te doen.

Certificaat
Aan het einde van de inspiratiesessie kunnen alle alle deelnemers een OBER! OBER! Certificaat ontvangen.Hiermee zijn zij OBER! OBER!-proof en klaar om vol energie en kennis over gastvrijheid weer aan de slag te gaan!
Klaar om je bedrijf naar een gastvrijer niveau te tillen?
Vraag een gastvrij gesprek aan
Heb jij interesse in een inspiratiesessie? Heb je vragen over onze werkwijze of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul onderstaand contactformulier in of stuur ons een bericht. We zijn erg benieuwd.
