Wat fijn dat je er bent. Wij hebben, net als jij, een enorme passie voor de horeca. Het succes van jouw bedrijf valt of staat met geschoold personeel, echter beseffen wij ook dat dat niet altijd mogelijk is. Inwerken kost veel tijd en je leert pas echt werken in de horeca door het te doen. Toch? Wij vinden dat medewerkers in de bediening zelf een verantwoordelijkheid dragen om verder te ontwikkelen, mits ze de juiste hulpmiddelen hebben. Hier kan OBER! OBER! een grote rol spelen voor jouw bedrijf.
Met OBER! OBER! krijgen jouw horecamedewerkers met behulp van relevante praktijkvoorbeelden, concrete tips en persoonlijke ervaringen een compleet beeld van de horeca, en nog veel meer! We dagen ze uit om bewuster te worden van wat nu écht belangrijk is in ‘de kunst van gastvrijheid’ en wat voor invloed zij kunnen hebben op de beleving van iedere gast.
We leggen ze de horeca van A tot Z uit en onze OBER! OBER! guest journey staat hierin centraal. We nemen ze mee op de figuurlijke reis die een gast doormaakt en leren ze meer over verschillende type gasten, hun verwachtingen en hoe zij in contactmomenten met de gast hét verschil kunnen maken.
We leren ze waarom ze blij moet zijn met een klacht en hoe ze communicatief sterk over kunnen komen op gasten. Met de juiste kennis van producten en tips om (bij) te verkopen ontwikkelen ze vaardigheden waarmee ze de beste gastvrijheid kunt verlenen en zichzelf écht kunnen onderscheiden.
Hierdoor heeft jouw personeel meer kennis en plezier, wat de gastbeleving ten goede zal komen.
door middel van een gestructureerde manier van inwerken van jouw personeel?
door minder gemaakte fouten en minder verloop van jouw personeel?
personeel waardoor jij kosten bespaard?
door inhoudelijke kennis van gastverwachtingen, de horeca en producten?
door middel van creatief en meedenkend personeel?
door het meer (bij)verkopen van passende gerechten en dranken?
OBER! OBER! is ontstaan uit onze gedeelde frustratie van het inwerken in de horeca. Je wordt vriendelijk verwelkomt door het personeel, trekt bedrijfskleding aan en dan is het vaak een kwestie van meelopen totdat er voor je besloten wordt dat je het nu zelf kunt gaan doen. Jordy heeft in zijn tijd als bedrijfsleider, voorafgaand aan de opening van een strandpaviljoen, een aanpak gecreëerd die efficiënt bleek. Door middel van een uitgebreide trainingsdag en een samenvatting om thuis door te lezen werden 40 personeelsleden gewapend met de kennis en kunde die nodig was voor een voortvarende start. Ze schoten uit de startblokken en hebben een topseizoen gedraaid.
Stijn heeft door ervaring in grote internationale hotels diverse manieren van inwerken van nieuw personeel eigen gemaakt en dit gecombineerd tot één structureel plan van inwerken. We hebben onze ervaringen en tips op een gestructureerde manier in dit boek geschreven om jou de kickstart te geven in de horeca!
Albert Kooy is de oprichter van Dutch Cuisine; een eetcultuur waar Nederlandse producten centraal staan. In dit concept bestaat 80% van het gerecht uit lokale groenten die in het seizoen zijn en 20% van het gerecht is duurzaam vlees of vis. Albert is een SVH Meesterkok en executive chef bij Stenden University Hotel, verbonden aan de Hotelschool Leeuwarden. Echter houdt hij zich niet alleen bezig met eten, hij heeft een sterke visie over wat gastvrijheid nu echt is en hoe de nieuwe generatie zich in de horeca branche kan laten gelden. We zijn blij dat hij een voorwoord heeft kunnen schrijven voor OBER! OBER!.
We leggen jouw personeel de horeca van a tot z uit. Vanaf het begin van de Guest Journey tot het einde. Van binnenkomst tot vertrek.
Met de kennis uit OBER! OBER! is jouw personeel sneller ingewerkt in de horeca dan je ooit had verwacht. Verras je collega's, personeel en je gasten.
Met behulp van duidelijke visuals en toegankelijke modellen is de horeca een stuk beter te begrijpen dan men denkt.
Door het delen van persoonlijke ervaringen en tips krijgt jouw personeel een inkijkje in wat wij geleerd hebben van de fouten die wij hebben gemaakt.
Met praktische voorbeelden slaan we de brug tussen theorie en praktijk en zal je merken dat het direct toepasbaar is op jouw restaurant.
We dagen jouw personeel uit de geleerde kennis in de eigen praktijk tot te passen. Durf jij het aan?