Reviews
Reviews workshop
"De gastvrijheidsworkshop van OBER! OBER! was geweldig! Bedankt voor de energie, het enthousiasme, het delen van de kennis en het inspireren van het team van Strandhotel Westduin! Wat zijn jullie een top team en top trainers.''

''Via het boek OBER! OBER! werden wij nieuwsgierig en kregen het idee dat een workshop gastvrijheid voor onze optiekzaak een zeer toegevoegde waarde zou kunnen hebben. Wij hebben het proces van begin tot eind als erg interessant, leuk, leerzaam en plezierig ervaren. Het contact met Jordy en Stijn was erg goed. De workshop bestempelen wij als leerzaam en goed terug te brengen in de praktijk. De impact op de groep is dat er nog meer de nadruk ligt op gastvrijheid in de breedste zin van het woord. Wij zouden OBER! OBER! aanbevelen in alle gevallen waarin contact tussen zakelijke/niet-zakelijke partijen plaatsvindt. Wij zijn fan, Stijn en Jordy, bedankt!''

''We hebben echt een superleuke afwisselende dag gehad met jullie, dank jullie wel Jordy en Stijn. Ik raad iedereen aan om eens een kijkje te nemen op de website van Ober! Ober! en een workshop te boeken als je net dat ene stapje extra wilt zetten op het gebied van gastvrijheid. Jordy en Stijn zijn heel enthousiast, hebben humor en zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van gastvrijheid.''

''Je merkt echt dat beide heren een passie hebben voor gastvrijheid, in welke vorm dan ook, en weten dit goed over te brengen. Ook in het Engels weten ze een leuke workshop neer te zetten. Of je nou al jaren ervaring hebt in de gastvrijheid of op het punt staat om dit werkveld te betreden, je gaat vast en zeker naar huis met goed inzicht in gastvrijheid en hoe je dit kunt toepassen binnen jouw bedrijf of werkzaamheden.''

''Als Rayonmanager bij Friesland Campina wenste ik meer aandacht voor gastgerichtheid. OBER! OBER! geeft de juiste invulling om hier met het team mee aan de slag te gaan. Leuk de opties tot keuze in het aanbod van de bouwstenen zodat je het echt passend kan maken naar je wensen. De workshop was leuk en inspirerend. Je hoort en leert altijd weer bij en het enthousiasme van Stijn en Jordy helpt daarbij. Voor meer impact denk ik dat 1 dagdeel niet voldoende is en zou wat mij betreft een herhaling nog wenselijk zijn. Ik zou OBER! OBER! aanbevelen voor struikelblokken in het team zichtbaar te krijgen en bewustwording van je houding, gedrag en verbetering van de algehele dienstverlening.''

(1) ''Nogmaals heel erg bedankt. vond het een leuke en leerzame workshop :)'' (2) ''Wat was dit top zeg! Echt enorm bedankt! Echt super goed verzorgd en leuke sfeer vooral.''

''Via Instagram ben ik voor het eerst in contact gekomen met het boek OBER! OBER!. Na het gelezen te hebben was ik gelijk overtuigd van de impact die het boek kon hebben op het inwerkproces van nieuwe mensen in ons team. Vervolgens ben ik het boek uit gaan delen aan de bestaande teamleden en daarna ook aan nieuwe collega’s. Ik wilde graag de inhoud van het boek nog meer tot leven laten komen bij het personeel en kwam op het idee om de workshop te organiseren. De communicatie met Jordy en Stijn hierover was heel enthousiast en prettig. Ons team heeft heel enthousiast op de workshop gereageerd. Het was interactief waardoor ze veel en vooral over elkaar hebben geleerd. Het viel op dat de ervaren krachten het als iets heel positiefs hebben ervaren. Ik raad OBER! OBER! aan voor eigenlijk iedere restauranteigenaar met een middel tot groot restaurant die wil dat het personeel in de praktijk sneller dingen oppakken omdat ze met meer zelfvertrouwen op de vloer staan.''

''Stijn en Jordy, bedankt voor de leerzame en interactieve workshop. Het zet je echt aan het denken. Ik weet zeker dat de input van de workshop in de praktijk toegepast gaat worden bij de collega’s van de receptie.''

''Ruim een jaar geleden zijn we samen met Jordy en Stijn aan de slag gegaan met project Gastvrijheid bij Emergis. Inmiddels hebben ze meerdere trainingen georganiseerd voor de receptie, het restaurant en de voedingsassistenten. De mannen hebben aan twee woorden genoeg om te kunnen bepalen welke onderwerpen centraal moeten staan tijdens de trainingen en kunnen gericht advies geven waarin we nog kunnen verbeteren als afdeling Hospitality. Jordy en Stijn weten mede door hun positieve energie en kennis alle medewerkers te enthousiasmeren. Ze krijgen het voor elkaar om elke medewerker aan het einde van de training lachend de deur uit te laten gaan met een hoop nieuwe energie.'''

''Bistro Skål bestond 3 jaar en ondanks een prima laatste jaar merkten wij dat structuur nog steeds niet aanwezig was en er slecht werd gecommuniceerd tussen de leidinggevende. Uit de mystery visits hebben Stijn en Jordy extra punten gehaald en meegenomen naar de 1e workshop met de leidinggevende. In die workshop zijn wij aan de slag gegaan met een missie en visie. Na deze workshop zijn wij meer met elkaar gaan praten en zijn er regelmatig goede discussies ontstaan waar wij sterker uit zijn gekomen. De 2e workshop was met alle medewerkers waarbij vooral het werkplezier naar voren is gehaald. Wij kijken heel positief terug naar de workshops die jullie bij ons hebben georganiseerd. Dit was goed voor de teamspirit, structuur met de missie en visie. Ik adviseer OBER! OBER! zeker aan andere collega's in de horeca en retail. Het zijn twee fantastische mannen die duidelijk met iedereen van jong tot oud kunnen communiceren en sturen naar het eindresultaat.''

''De vraag naar de workshop is ontstaan omdat wij veel mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden hebben, dit kan door onbegrip af en toe schuren. De workshops zijn als positief ervaren, de 1e workshop was meer gastgericht en het team vond het erg leuk om betrokken te worden bij de vraag op welke manier wij gastvrij willen zijn. De 2e workshop ging over interne gastvrijheid. Dit ging er pittig, maar eerlijk en oprecht aan toe en heeft ons een betere werksfeer opgeleverd. Ik zou OBER!! OBER!! aanraden voor een team waarin mensen nog niet veel kennis hebben van etiketten en gastvrijheid, of wanneer je iets met je gehele team wilt doen wat ook nog eens leerzaam is. Ik heb gemerkt dat collega’s het erg waarderen wanneer er geïnvesteerd wordt in hen en wanneer ze betrokken worden.''

''De vraag is al een hele lange tijd geleden ontstaan, omdat we merkten dat bepaalde zaken niet bij ons personeel doordrongen waren.Het aanloopproces verliep zeer soepel en de workshop is erg goed bevallen. Door ons in te leven in de gasten die bij ons langskomen, hebben we een beter inzicht gekregen in hun behoeften en verwachtingen. We zien zeker de lessen die we hieruit hebben geleerd terugkomen bij ons personeel. Soms is een kleine herinnering nog nodig, maar ze pakken dit snel op. Er werd veel nadruk gelegd op samenwerking en interactie, waardoor we des te meer konden profiteren van de informatie die werd gedeeld. Ik zou OBER!OBER! aanraden aan horecagelegenheden die een duidelijk idee hebben over welk aspect van gastvrijheid ze willen verbeteren.''

''Het was voor Stijn en Jordy de eerste keer dat ze een workshop voor deze doelgroep verzorgden: leerlingen van het vmbo in de leeftijd van 14, 15 jaar. De leerlingen moesten een profiel kiezen en in deze groep zaten leerlingen die kozen voor HBR (horeca, bakkerij en recreatie) en leerlingen die kozen voor Zorg & Welzijn. Hoewel anderhalf uur voor deze doelgroep wel veel van hun spanningsboog vergde, wisten Jordy en Stijn de aandacht goed vast te houden. Door hun vlotte voorkomen, hun authentieke enthousiasme en een goede inhoud van de workshop deden alle leerlingen goed mee. De inhoud was afgestemd op deze leeftijd, maar erg goed dat het nergens kinderachtig werd. Serieuze stukken en vrolijke werkvormen wisselden elkaar mooi af. Een compliment voor de positief waarderende maar toch wel kritische houding van Jordy en Stijn naar de leerlingen toe. Ze hebben er echt wat van geleerd. Gastvrijheid kun je leren, als je je bewust wordt van wat jouw gedrag doet met je gasten, cliënten of patiënten. Een mooie workshop om dit bij leerlingen onder de aandacht te brengen!''

Nog even geduld. De ervaring van Matthijs volgt.

Nog even geduld. De ervaring van Jasmijn volgt

Nog even geduld. De ervaring van Janny volgt.

De mannen van OBER OBER hebben voor een groep van 80 flex medewerkers (welke werken bij de afdeling F&B RAI Amsterdam) een interessante, interactieve en boeiende training gegeven. Jordy en Stijn weten goed in te spelen op de wensen van de doelgroep en krijgen iedereen mee in hun verhaal. Als groep hadden wij een aantal specifieke wensen waar zij een passend programma voor wisten te maken. De afstemming voorafgaand aan de training was erg gemakkelijk, Jordy en Stijn zijn goed bereikbaar. Door hun enthousiaste manier van vertellen, duidelijke voorbeelden en humor was het een zeer geslaagde gastvrijheids training!

Previous
Next
Reviews boek
''Voor een snelle start in de horeca, of gewoon voor een extra duwtje in de rug: deze gids is alles wat je nodig hebt. Ik vond het persoonlijk vooral fijn dat het begint bij de basis en daarop verder bouwt. Zeker het hoofdstuk over productkennis was compleet nieuw voor mij en daarom erg leerzaam!''
TirzaOpkomende Horecatijger
''Ein-de-lijk een boek dat de kern van het horeca vak in 150 pagina’s uitlegt. Waar dit voorheen voor mij als nieuweling ontbrak en alles zelf langzaam leerde, heb ik nu een boek voor mijn team voor de juiste kickstart! Ik heb het ook mijn huidig personeel gegeven en zijn erg enthousiast! Een lage investering waardoor mijn personeel de gastbeleving meetbaar vooruit heeft gestuwd!''
WouterHorecaondernemer
''Dit boek is dé perfecte basis voor iedereen wilt gaan werken in de horeca, maar ook voor bestaande medewerkers is dit de perfecte opfrisser. Het is inspirerend, daagt je uit en verstrekt alle informatie die je nodig hebt om jouw werk tot een succes te maken. Echt een aanrader!''
LilyHorecatijger
''Ik denk dat Stijn & Jordy precies hebben behaald wat het doel was; een goed, lekker leesbaar en laagdrempelig 'handboek' voor nieuwe mensen in de horeca. Het was voor mij - als iemand die dat niet is - ook leuk om te lezen, en het snijdt ook echt hout allemaal. Je steekt er wat van op en kan dat ook gelijk toepassen. Het druipt er vanaf dat de schrijvers veel ervaring hebben en iets wilden maken wat zij misten toen ze in de horeca begonnen. Je leest er ook veel liefde voor het vak in terug, dat is echt top!''
PaulEindredacteur
''In een tijd waar het moeilijk is goede, gemotiveerde werknemers te vinden, ben ik enorm blij dat ik OBER! OBER! ben tegengekomen. Mijn personeel leert aan de hand van dit boek de basis van het geven van een goede service. Ik heb mijn nieuwe werknemers dit boek meegegeven om te lezen voor hun eerste werkdag. Op het moment dat ze bij mij op de vloer staan, zijn ze zekerder en gaan met een degelijke basis van start! Ik zou dit iedere startende medewerker in de horeca gunnen.''
LynnHorecaondernemer
''Echt een super handig boek voor beginnend en bekwaam horeca medewerker. Ik was zelf nog niet zo deskundig in de horeca branche maar dankzij dit boek heb ik veel geleerd en kan ik mijzelf nu een echte horecatijger noemen!''
AniekHorecatijger
''Als lezer van dit boek heb jij een goede stap gezet richting het worden van een echte horeca professional. Daardoor kan jij straks de verwachtingen van de gast overtreffen. Het is tijd voor een nieuwe generatie gastvrijheid!''
Albert KooySVH Meesterkok, Executive chef, F&B manager
''Ik heb ontzettend veel geleerd van het boek, het was fijn om alle nodige informatie weer op te frissen en ik heb zelfs veel nieuwe dingen geleerd! Een aanrader als beginnend horeca medewerker maar zeker ook als een ervaren medewerker..''
FienHorecatijger
''Dit boek is ideaal als je nog niet zo veel horeca ervaring hebt en praktische handvatten wilt om een goede start te kunnen maken. Zonder al te veel bla-bla wordt duidelijk verteld wat de do's en don'ts zijn en wat je kunt verwachten wanneer je aan de slag gaat in de horeca. Zeker handig voor beginners!''
HugoOndernemer
Previous
Next










