Workshop gastvrijheid

Wij zijn Jordy en Stijn, twee vrienden met een enorme passie voor gastvrijheid. Als ondernemer, binnen óf buiten de horeca, weet jij maar al te goed dat het succes van jouw bedrijf valt of staat met een sprankelende service door enthousiast personeel. De juiste training is daarin cruciaal. In de drukte van alledag is dit makkelijker gezegd dan gedaan. We brengen ons enthousiasme en onze passie graag over op jouw personeel, zodat zij jouw bedrijf (met plezier!) naar een hoger niveau kunnen tillen.

Gastvrijheid zit immers in ieders DNA en wij zijn van plan dat los te maken! 

Wat kun je verwachten?

In 2021 brachten wij ons boek voor de aanstormende horeca talenten uit. Deze gids bestaat uit verschillende modules die elk ingaan op een belangrijk onderdeel van een gastvrije service. Samen met jou bepalen wij welke modules relevant zijn voor jouw bedrijf en personeel. Zo zorgen we er samen voor dat we een interactieve, leerzame en makkelijk toepasbare workshop kunnen geven aan het hele team! Hierin is ruimte voor persoonlijke vragen en aandacht voor de uitdagingen waar jouw team tegenaan loopt. 

Jij wilt...

Sterk personeel

Een team dat stevig in hun schoenen staat. Bij twijfel worden vragen gesteld. Een stapje erbij? Geen probleem!

Geld in het laatje

Up- en cross selling wordt peanuts. Een foutje mag, maar komt minder vaak voor. Er komt meer geld binnen en er gaat minder verloren.

tevreden gasten

Blij personeel, blije gasten! Jouw gasten ontbreekt het aan niets. Behoeftes worden feilloos aangevoeld.

Ervaringen

Zij gingen je voor

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is NIET voor organisaties die

Deze workshop is WEL voor organisaties die

De workshop

Maatwerk

Onze workshop is modulair opgebouwd. Hierdoor kunnen wij onderwerpen behandelen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Methodisch

Klinkt chique. We hebben de theorieën uit het boek OBER! OBER! in een praktisch stappenplan gegoten zodat deze begrijpbaar en toepasbaar is.

Uitdagend & activerend

Onze workshops zijn interactief en uitdagend. Stilzitten is geen optie. Elk facet van gastvrijheid vertalen we naar de praktijksituatie.

Ervaringen & tips

Door het delen van persoonlijke ervaringen en tips krijgt jouw personeel een inkijkje in wat wij geleerd hebben van de fouten die wij hebben gemaakt.

Inclusief het boek

Met het boek als perfect naslagwerk slaan we de brug tussen theorie en praktijk en zal je merken dat het direct toepasbaar is op jouw restaurant.

Implementatie door visualisatie (optioneel)

Na de workshop kunnen we samen een visualisatie ontwikkelen waardoor jouw personeel het geleerde blijft uitoefenen.

De modules

De modules uit de workshop zijn op basis van de theorieën uit ons boek: OBER! OBER!

Dit is de aftrap van elke workshop die we geven, om de figuurlijke basis te leggen voor de rest van de workshop. We bespreken gastvrijheid van het breedst mogelijk perspectief. Wat betekent gastvrijheid? Hoe ervaren we gastvrijheid? En waarom kies je ervoor om ergens terug te komen? Die vragen beantwoorden we om de ‘waarom’ kraakhelder te krijgen, om zo een maximaal resultaat uit de workshop te halen.

Gasten en klanten hebben een overvloed aan keuzes om hun geld uit te geven aan dezelfde producten en services. Daarom is het cruciaal om vanuit de ogen van de gast te kijken naar jouw product en service. Zo kan het team kansen identificeren om het bedrijf onderscheidend te positioneren. Het draait hier ook om een stuk bewustzijn te creëren en routines los te laten. De centrale vraag die wij hierin stellen: ‘hoe kunnen we de verwachtingen van de gast in elke fase van de guest journey overtreffen?’.

Een algemene aanname is dat verbale communicatie het grootste gedeelte van de totale communicatie beslaat, echter is dit maar het kleinste deel. Wat doet non-verbale communicatie en de intonatie dan met de gast, onze collega’s en nog belangrijker: onszelf? Hoe ontvangen en communiceren we met gasten op de meest gastvrije manier?

Elke gast is anders en heeft verschillende behoeftes. Klinkt logisch, toch? Maar het herkennen van deze gast en inspelen op de behoeftes blijkt vaak een stuk moeilijker in de praktijk. We gaan samen met jouw team op zoek naar de verschillende doelgroepen en koppelen daar acties aan om de verwachtingen van de gast te overtreffen. 

Het verkopen van een dienst of product kan soms een uitdaging zijn. Zit de gast of klant hier wel op te wachten? Verhoogt dit product of dienst de gastbeleving? De kunst van het (bij)verkopen zit in het stellen van vragen. We identificeren kansen binnen jouw bedrijf en leggen deze onder de loep met jouw team. Hoe kunnen we dit verkopen? En hoe verhoogt dit de waarde voor de gast?

Klachten roepen vaak een negatief sentiment op en we zijn de klanten of gasten die klagen liever kwijt dan rijk. Maar waarom moeten we blij zijn met een klacht? Hoe behandelen we een klacht op een neutrale manier en zorgen we ervoor dat deze niet als persoonlijk wordt beschouwd? Wat is de impact op jouw bedrijf wanneer een klacht niet goed wordt opgelost? We bespreken hier een internationaal bekend model welke gebruikt wordt in de grootste hotelketens. Dit geeft jouw personeel handvatten om klachten adequaat op te lossen en jouw klagers in ambassadeurs te transformeren!

Praktische informatie

De informatie is op basis van onze vaste workshop. Afhankelijk van jouw wensen bieden wij een voorstel op maat. 

Onze werkwijze

In 7 stappen jouw workshop!

Contact opnemen

Jij neemt contact met ons op en we plannen een afspraak in.

Intakegesprek

Online of op locatie hebben wij een intakegesprek. Hier maken we kennis, definiëren we de behoeften en doelen en kijken we of OBER! OBER! geschikt is. Is jouw bedrijf klaar voor verandering?

Modules vaststellen

Wij stellen een workshop voor, met verschillende modules, op basis het gewenste resultaat.

Voorbereiding workshop

Jij gaat door met de bedrijfsvoering, wij bereiden de workshop voor. Twee weken voor aanvang hebben we contact voor de laatste details.

De workshop

Tijd voor actie! De workshop vindt plaats.

Evaluatie

We meten de tevredenheid van de deelnemer na afloop van de workshop, maar zitten graag met jou samen om te weten of we jouw verwachtingen hebben voldaan, of zelfs overtroffen.

Visualisatie (optioneel)

Ons boek en de daarbij behorende methodiek zorgt voor directe impact op de operatie. Het is mogelijk om de gemaakte afspraken uit de workshop te verwerken in een visueel aantrekkelijk eindproduct om te zorgen dat jouw personeel het geleerde blijft uitoefenen.

Klaar om je bedrijf naar een gastvrijer niveau te tillen?

Neem contact met ons op!

Heb jij interesse in een workshop? Heb je vragen over onze werkwijze of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul onderstaand contactformulier in of stuur ons een bericht. We zijn erg benieuwd.