Het boek OBER! OBER!
Passie voor gastvrijheid: dat is hoe dit boek ontstaan is in 2021. Het succes van een horeca- of toerismebedrijf valt of staat met goed opgeleid personeel. Dat blijkt in de realiteit een uitdaging te zijn. Inwerken kost namelijk tijd en je leert pas echt werken in de horeca door te doen, toch? Wij vinden dat medewerkers in de gastvrijheid zelf een verantwoordelijkheid dragen om verder te ontwikkelen, mits ze de juiste hulpmiddelen hebben. Hier kan OBER! OBER! een grote rol spelen.
In dit boek leer je alles over de kunst van gastvrijheid binnen de horeca- en toerismebranche. Wij delen kennis en vaardigheden over de beleving van de gast, hoe je effectief communiceert en hoe je klachten oplost. Concrete praktijkvoorbeelden, ervaringen & tips zorgen ervoor dat je het vandaag nog toe kunt passen!
Wat kun je verwachten van het boek OBER! OBER!?

Gastvrijheid: van a tot z
We leggen jouw personeel de horeca van a tot z uit. Vanaf het begin van de Guest Journey tot het einde. Van binnenkomst tot vertrek.

Sneller ingewerkt
Met de kennis uit OBER! OBER! is jouw personeel sneller ingewerkt in de gastvrijheid dan je ooit had verwacht. Verras je collega's, personeel en je gasten.

Visueel & begrijpbaar
Met behulp van duidelijke visuals en toegankelijke modellen is de horeca een stuk beter te begrijpen dan men denkt.
Met het voorwoord van
Albert Kooy
Albert Kooy is de oprichter van Dutch Cuisine; een eetcultuur waar Nederlandse producten centraal staan. In dit concept bestaat 80% van het gerecht uit lokale groenten die in het seizoen zijn en 20% van het gerecht is duurzaam vlees of vis. Albert is een SVH Meesterkok en executive chef bij Stenden University Hotel, verbonden aan de Hotelschool Leeuwarden. Echter houdt hij zich niet alleen bezig met eten, hij heeft een sterke visie over wat gastvrijheid nu echt is en hoe de nieuwe generatie zich in de horeca branche kan laten gelden. We zijn blij dat hij een voorwoord heeft kunnen schrijven voor OBER! OBER!.
Wil jij een kickstart in de gastvrijheid?
In dit boek leer je alles over
- De kunst van gastvrijheid
- Horecakennis- en vaardigheden
- De beleving van de gast
- Praktijkvoorbeelden, ervaringen & tips
- Effectief communiceren naar gasten
Wat kun je op de deurmat verwachten?
Het ontstaan van het boek over gastvrijheid
Waar kwam de behoefte van het boek vandaan?
OBER! OBER! is ontstaan uit onze gedeelde frustratie van het inwerken in de gastvrijheid. Je wordt vriendelijk verwelkomt door het personeel, trekt bedrijfskleding aan en dan is het vaak een kwestie van meelopen totdat er voor je besloten wordt dat je het nu zelf kunt gaan doen. Jordy heeft in zijn tijd als bedrijfsleider, voorafgaand aan de opening van een strandpaviljoen, een aanpak gecreëerd die efficiënt bleek. Door middel van een uitgebreide trainingsdag en een samenvatting om thuis door te lezen werden 40 personeelsleden gewapend met de kennis en kunde die nodig was voor een voortvarende start. Ze schoten uit de startblokken en hebben een topseizoen gedraaid.
Stijn heeft door ervaring in grote internationale hotels diverse manieren van inwerken van nieuw personeel eigen gemaakt en dit gecombineerd tot één structureel plan van inwerken. We hebben onze ervaringen en tips op een gestructureerde manier in dit boek geschreven om jou de kickstart te geven in de horeca!
Over de auteurs
Stijn en Jordy brengen sinds 2021 gastvrijheid naar een hoger niveau in Nederland. Met hun eerste boek OBER! OBER! veroverden zij de harten van organisaties, zowel binnen als buiten de horeca. Na honderden workshops en duizenden deelnemers presenteren zij in het boek GASTVRIJ! hun nieuwe visie: Klantgerichtheid is niet meer genoeg! Zij zijn op een missie om van iedere klant een gast te maken en dagen organisaties uit om kritisch te kijken naar hun huidige beleving. Met hun kennis en ervaring helpen zij teams om te groeien naar een win-win beleving!